Yhdysvaltojen suosituimmat urheilu-uutistoimistot

Yhdysvalloissa toimii eräitä maailman suosituimmista urheilu-uutistoimistoista, jotka välittävät urheilu-uutisia pohjoisamerikkalaisista urheiluliigoista, kuten NBA:sta, NHL:stä, NFL:stä, MLB:stä, sekä niiden lisäksi kansallisista ja kansainvälisistä urheilutapahtumista. Vuonna 2017 eBizMBA-verkkosivusto listasi suosituimmat yhdysvaltalaiset urheilu-uutissivustot kävijämäärien keskiarvon perusteella.

1 – Yahoo Sports

Yahoo Sports on vuonna 1997 Yahoo!:n perustama urheilu-uutissivusto, joka saa suurimman osan tiedoistaan urheilutilastoja tarjoavalta STATS LLC:ltä. Yahoo Sportsilla työskentelee lukuisia toimittajia ja sillä on uutisryhmiä lähes kaikille pohjoisamerikkalaisille urheilulajeille. Yahoo Sportsin Yhdysvaltojen sivusto kattaa lukuisia urheilusarjoja ja -lajeja. Yahoo Sportsin toimittajiin kuuluu useita palkittuja kirjoittajia, kuten Pat Forde, Dan Wetzel ja Jeff Passan.

2 – ESPN

Alun perin nimellä Entertainment and Sports Programming Network tunnettu ESPN on Yhdysvalloissa sijaitseva maailmanlaajuinen kaapeli- ja satelliittitelevision urheilukanava, jonka omistaa The Walt Disney Company ja Hearst Communications. ESPN perustettiin vuonna 1979. ESPN tavoittaa noin 90 miljoonaa tilaajaa Yhdysvalloissa.

3 – Bleacher Report

Bleacher Report, joka lyhennetään usein muotoon B/R, on vuonna 2007 Yhdysvaltain Kaliforniassa perustettu verkkopalvelu, joka on suunnattu nuoremmalle käyttäjäkunnalle. Bleacher Reportin sivusto ja sosiaalisen median kanavat keskittyvät yrityksen mukaan urheilukulttuurin tarjoamiseen seuraavan sukupolven faneille. Sivustoa on kritisoitu ja syytetty palkattomien sisällöntuottajien hyväksikäyttämisestä.

4 – CBS Sports

CBS Sports on amerikkalaisen televisiokana CBS:n urheiluosasto. CBS Sportsin suurimmat sopimusten mukaiset urheilusarjat ovat NFL, SEC-jalkapallo, NCAA-koripallo sekä PGA-golf, kuten The Masters- ja PGA Championship-turnaukset. Vuonna 2004 CBS osti SportsLine.com-verkkopalvelun, CBS Sportsin oma verkkopalvelu on CBSSports.com.

5 – Sports Illustrated

Sports Illustrated on Time-mediayhtiön omistama urheilumedia. Sen samannimisellä lehdellä on yli 3 miljoonaa tilaaja ja se saavuttaa joka viikko yli 23 miljoonaa lukijaa. Lehden vuodesta 1964 alkaen julkaisemasta uimapukunumerosta on tullut vuosittainen mediatapahtuma, jonka ympärille luodaan omia televisio-ohjelmia, videoita ja kalentereita.

6 – NBC Sports

NBC Sports on amerikkalaisen NBC-televisioverkon ohjelmajaosto, joka vastaa verkon urheilulähetyksistä ja sen omista kansallisista kaapeliverkon urheilukanavaista. NBC Sports vastaa useiden urheilutapahtumien uutisoinnista, näihin sisältyvät esimerkiksi olympialaiset, NFL, NASCAR ja NHL. NBC Sports esittää myös ulkopuolisten tuotantoyhtiöiden urheilutarjontaa.

7 – SB Nation

Sports Blog Nation on VOX Median omistama ja operoima urheilu-uutissivusto, joka on perustettu vuonna 2005. Sivustolle on koottu 320 blogia, jotka kattavat muun muassa uutisointia ammattilais- ja yliopistotason urheilujoukkueista sekä muista urheiluaiheista. SB Nationilla on yhteistyösopimuksia sisällönjakamisesta mm. Yahoo Sportsin, USA Todayn ja CBS Sportsin kanssa.

8 – Fox Sports

Fox Sports on brändinimi, joka kattaa lukuisia urheilukanavia, televisiojaoksia, ohjelmia ja muuta mediaa ympäri maailmaa, joita hallinnoi tai osaomistajana toimii Rupert Murdochin suku. Nämä kuuluvat pääosin 21st Century Foxin alaisuuteen, poikkeuksena Australian toiminnot, jotka kuuluvat News Corp Australiaan.

9 – RantSports

RantSports perustettiin vuonna 2010 alustaksi, jolla lahjakkaat urheilutoimittajat ja -persoonat voivat esitellä ja kertoa mielipiteitään ja kommentteja suosikkijoukkueistaan, -pelaajistaan ja -aihealueista. RantSports pyrkii mahdollistamaan vahvojen mielipiteiden ja argumentoinnin esittämistä sivustollaan pelkkien urheilu-uutisten julkaisemisen sijaan.

10 – Deadspin

Deadspin on Univision Communicationsin omistama vuonna 2005 alun perin julkaistu urheilusivusto. Sivustolla julkaistaan kommentteja, uusintoja ja esimakua suuriin urheilutapahtumiin liittyvistä tarinoista, sekä urheiluun liittyviä anekdootteja, huhuja ja YouTube-videoita. Deadspinin kunkin illan viimeinen julkaisu merkitään tunnuksella ”DUAN”, joka tulee sanoista Deadspin Up All Night. Artikkelin aihepiiri voi olla hyvinkin omalaatuisensa, eikä se liity edes välttämättä lainkaan urheiluun. Deadspinillä on lisäksi kaksi alisivustoa, joista toinen on huumoriosasto Adequate Man. Vastaavasti toinen The Concourse -sivusto tarjoaa artikkeleita liberaalin näkökulman politiikasta, musiikista, ruoasta ja kulttuurista.